
El. prekybos pagrindiniai veiklos rodikliai (KPI) iš anksto nustatyti kiekybiniai el. prekybos rodikliai, naudojami prekybos elektroninėje erdvėje efektyvumo bei tikslų pasiekimo įvertinimui .
Tinkamai parinktų KPI stebėjimas leidžia savininkams matuoti kaip vykdomi iškelti pardavimo, aprėpties, klientų pasitenkinimo, augimo tikslai ir kuriose srityse sekasi gerai, o kurios reikalauja dėmesio.
Dauguma el. komercijos rodiklių bei KPI būna įdiegta el. parduotuvėse, el. komercijos platformose, tačiau vienus tereikia suprasti į susitelkti tik į svarbiausius, padedančius matuoti savo išsikeltų tikslų pasiekimą.
Kaip pasirinkti kurie rodikliai bus KPI?
Pasirinkimą lemia:
- Išsikelti verslo tikslai: pagrindiniai veiklos vertinimo rodikliai turi turėti tiesioginę įtaką norimam rezultatui – pajamų augimui, pelno didėjimui, rinkos dalies augimui ir pan.
- Verslo augimo stadija: skirtingose stadijose sėkmė matuojama skirtingais matais. Vieni KPI tiks startuolio, kiti brandaus verslo, dar kiti verslo atnaujinimo etapuose.
- KPI turi būti lengvai išmatuojami, sąrašas trumpas ir taiklus. Geriausi KPI yra tie, kurie geriausiai matuoja konkrečios įmonės konkrečių tikslų pasiekimo būklę.
Kokie rodikliai yra svarbiausi?
- Svetainės srautas,
- Lankytojų skaičius,
- Unikalių lankytojų skaičius,
- Peržiūrų skaičius,
- Peržiūrų skaičius per vizitą,
- Praleistas laikas,
- Vidutinis praleistas laikas,
- Konversijos rodiklis,
- Užsakymo suma,
- Vidutinė užsakymo suma,
- Operacijų skaičius,
- Krepšelio įdėjimo,
- Krepšelio atsisakymo rodiklis,
- Pajamos brutto,
- Pajamos netto,
- Vidutinės pajamos lankytojui,
- Parduota produktų,
- Grąžinimai,
- Sumokėta už pristatymą,
- Klientų išlaikymo rodiklis,
- Atmetimo rodiklis,
Svetainės srautas –
angl. Web Traffic
Bendras lankytojų skaičius el. prekybos svetainėje per pasirinktą laikotarpį.
Lankytojų skaičius
angl. Number of Visits
Lankytojų skaičius apima visus vizitus į el. prekybos svetainę, nepaisant kiek kartų tas pats lankytojas apsilankė.
Unikalių lankytojų skaičius
angl. Number of Unique Visits, Visit by Cookie
Į šį rodiklį stengiamasi neįskaičiuoti pakartotinių to paties lankytojų vizitų. Paprastai unikalumas nustatomas pagal kompiuterio IP adresą, jei lankytojas įgalina svetainės slapukus.
Peržiūrų skaičius
angl. Page Views, Product Views, Impressions
Kiekvienas peržiūrėtas svetainės puslapis įskaičiuojamas į peržiūrų skaičių. Vidutiniškai lankytojai peržiūri 2,5 puslapio.
Peržiūrų skaičius per vizitą
angl. Number of Pages Views per Visit
Šis rodiklis apytiksliai parodo kiek kiekvienas lankytojas atliko peržiūrų svetainėje.
Formulė: Peržiūrų skaičius per vizitą = Peržiūrų skaičius / Vizitų skaičius
Praleistas laikas
angl. Time Spent
Šis rodiklis parodo kiek laiko lankytojai praleido svetainėje. Kai lankytojas patenka į svetainę, laiko žymė automatiškai užfiksuojamas log faile. Tas pats nutinka ir lankytojui paliekant svetainę. Praleistas laikas apskaičiuojamas kaip skirtumas tarp naršymo pradžios ir pabaigos.
Vidutinis praleistas laikas
angl. Average Time Spent
Praleisto laiko vidurkis yra apskaičiuojamas visų lankytojų praleisto laiko sumą dalinant iš lankytojų skaičiaus.
Formulė: Vidutinis praleistas laikas = Visų lankytojų praleistas laikas / lankytojų skaičius
Konversijos rodiklis
angl. Conversion Rate
Daugumoje šaltinių šis rodiklis yra laikomas pačiu svarbiausiu, parodančiu santykį tarp aktyvius veiksmus atlikusių lankytojų ir visų lankytojų skaičiaus. Aktyviais veiksmais laikoma prenumerata, paskyros susikūrimas, pirkimas, užklausa ir pan.
Vienareikšmiškai atsakyti koks yra geras konversijos rodiklis nėra įmanoma, nes tai priklaus nuo kiekvieno el. prekybos verslo. Svarbu, kad konversijos rodiklis nemažėtų, o dar geriau – didėtų.
Mažas ar mažėjantis konversijos rodiklis siūlo giliau paanalizuoti el. parduotuvės charakteristikas:
- gal netinkamai organizuota navigacija, struktūros, lankytojams sunku rasti norimą asortimentą?
- gal svetainė yra lėta ir lankytojai palieka neatlikę aktyvių veiksmų?
- gal reikia padidinti patikimumą? ir pan.
Užsakymo suma
angl. Order Size, Order Value
Vieno užsakymo suma išreikšta piniginiais vienetais.
Vidutinė užsakymo suma
angl. Average Order Size, Average Order Value
Šis rodiklis parodo kiek vidutiniškai kiekvienas lankytojas išleidžia pinigų viename užsakyme. Jis apskaičiuojamas dalinant visų užsakymų vertę iš užsakymų skaičiaus.
Formulė: Visų užsakymų suma / visų užsakymų skaičius
Operacijų skaičius
angl. Number of Transactions
Bendras visų operacijų skaičius, kurias atliko el. prekybos svetainės lankytojai: krepšelio formavimas, mokėjimų inicijavimas, mokėjimo užbaigimas ir pan. Rekomenduojama į rodiklį vertinti kartu su vidutine užsakymo suma bei lankytojų srauto rodikliais.
Krepšelio įdėjimo rodiklis
angl. Add to Cart Rate
Mažiau populiarus rodiklis, parodantis koks procentas lankytojų įdėjo bent vieną prekę į krepšelį.
Krepšelio atsisakymo rodiklis
angl. Cart Abandonment Rate
Šis rodiklis parodo kiek lankytojų nutraukė pirkimą neapmokėję suformuoto krepšelio. Tą galėjo lemti įvairios priežastys: dideli pristatymo mokesčiai, sudėtingas atsiskaitymo procesas, puslapio klaidos ir pan., todėl yra svarbu kartu su šio rodiklio analize aiškintis priežastis, stengiantis rodiklį sumažinti.
Paprastai jis skaičiuojamas iš inicijuotų ir pilnai užbaigtų operacijų skaičių.
Pajamos brutto
angl. Sales Revenue
Parodo pardavimų pajamas prieš suteiktas nuolaidas per pasirinktą laikotarpį.
Pajamos netto
angl. Net Sales Revenue
Parodo pardavimų pajamas prieš suteiktas nuolaidas per pasirinktą laikotarpį.
Vidutinės pajamos lankytojui
angl. Revenue per Site Visitor
Leidžia palyginti skirtingų laikotarpių pajamas ir veiklos efektyvumą skirtingais laikotarpiais. Skaičiuojamas kaip pajamų ir lankytojų skaičiaus per pasirinktą laikotarpį santykis.
Parduota produktų
angl. Sales
Parodo kiek produktų (kiekis išreikštas matavimo vienetais) parduota per pasirinktą laikotarpį.
Grąžinimai
angl. Returns
Parodo grąžinimų sumą per pasirinktą laikotarpį. Atskiri rodikliai gali būti skaičiuojami grąžintų prekių kiekiui, grąžintų užsakymų skaičiui.
Sumokėta už pristatymą
Parodo kokią sumą sudaro apmokėti pristatymo mokesčiai.
Klientų išlaikymo rodiklis
angl. Customer Retention Rate
Jis parodo kiek lankytojų išlieka tikrais klientais per tam tikrą laikotarpį, t. y. naudojasi paslaugomis ar perka prekes.
Formulė: (Klientų skaičius laikotarpio pabaigoje – nauji klientai per pasirinktą laikotarpį) / Klientų skaičius pasirinkto laikotarpio pradžioje * 100.
Atmetimo rodiklis
angl. Bounce Rate
tai procentinė dalis lankytojų, kurie apsilanko svetainės viename puslapyje ir išeina iš jos neatlikę jokių veiksmų, neperžiūrėję nei vieno kito svetainės puslapio.