Pardavimų KPI


Pardavimų pagrindiniai veiklos rodikliai (KPI)

iš anksto nustatyti kiekybiniai pardavimų rodikliai, naudojami pardavimų efektyvumo ir tikslų pasiekimo įvertinimui .

Kas yra rodikliai ir kas yra KPI, kuo jie panašūs ir kuo skiriasi rasite čia.

Laikotarpio pardavimai –

Kiek prekių / paslaugų parduota per pasirinktą laikotarpį. Šis rodiklis rodo kiekį matavimo vienetais: vienetais, kilogramais, tonomis, metrais, valandomis, darbo valandomis ir pan.


Laikotarpio pajamos –

Už kokią sumą parduota prekių / paslaugų per pasirinktą laikotarpį įvertinus nuolaidas (be PVM).

Formulė: Laikotarpio parduotų prekių / paslaugų suma pinigine išraiška.


Pokyčiai lyginant su ankstesniais laikotarpiais

Svarbiausius pardavimų rodiklius lyginant su atitinkamais praėjusiais laikotarpiais vertinamos veiklos tendencijos:

ar pardavimai auga?

ar didėja pelningumas?

kaip keičiasi TOP produktai, klientai?

Pardavimų pokytis –

Skirtumas tarp einamojo laikotarpio pardavimų ir praėjusio laikotarpio pardavimų.

Formulė:

Pardavimų pokytis = Einamojo laikotarpio pardavimai – Praėjusio laikotarpio pardavimai.


Pajamų pokytis –

Skirtumas tarp einamojo laikotarpio pajamų ir praėjusio laikotarpio pajamų.

Formulė:

Pajamų pokytis = Einamojo laikotarpio pardavimai – Praėjusio laikotarpio pardavimai


Pardavimų pokytis % –

Pardavimo apimties /pajamų pokytis (augimas arba kritimas) procentais lyginant su praėjusiu laikotarpiu.

Formulė:

Pardavimų pokytis % = ((Einamojo laikotarpio pardavimai – Praėjusio laikotarpio pardavimai) / Praėjusio laikotarpio pardavimai) * 100.


Palyginimas su tikslais (biudžetu)

Pardavimų pasiekimo rodiklis % –

Parodo kaip vykdomas pardavimų biudžetas.

Formulė:
Pardavimų pasiekimo rodiklis % = (Einamojo laikotarpio pardavimai / pardavimų biudžetas)* 100.


Pardavimų biudžeto skirtumas % –

Skirtumas procentais tarp laikotarpio pardavimų ir planuotų pardavimų (biudžeto).

Formulė:
Pardavimų biudžeto skirtumas = ((Einamojo laikotarpio pardavimai – planuoti einamojo laikotarpio pardavimai) / planuoti einamojo laikotarpio pardavimai) * 100


TOP – BOTTOM analizė

TOP n –

Geriausių (pardavėjų, šalių, produktų, t.t.) rezultatų reitingas.

Formulė: Reitingo vietų skaičius (nuo geriausio iki n) pagal pasirinktą rodiklį.


BOTTOM n –

Blogiausių (pardavėjų, šalių, produktų, t.t.) rezultatų reitingas.

Formulė: Reitingo vietų skaičius n pagal pasirinktą rodiklį (nuo blogiausio iki n).


Daugiau KPI:


Pardavimų ataskaitos pavyzdys

Power BI pardavimų analizei

Pardavimų analizė: pokyčiai, tikslų pasiekimas, rodikliai pagal produktų grupes ir pardavimo kanalus, TOP klientai ir produktai.




Palaikykime ryšį!